Psycholog online

Cieszę się, że tutaj jesteś. Stworzyłam to miejsce po to aby umożliwić Ci dostęp do wsparcia psychologicznego w każdym miejscu i w dogodnym momencie. To, że tutaj jesteś świadczy o tym, że troszczysz się o siebie. Chciałabym aby dbanie o zdrowie psychiczne było tak samo popularne jak praca nad idealną sylwetką i żeby każdy miał możliwość zadbać o siebie w ten sposób. Dlatego pracuję jako psycholog online. Zapraszam Cię do mojego wirtualnego gabinetu.

Komu pomagam

W swojej pracy pomagam osobom, które czują, że w ich życiu brakuje jakiegoś elementu do pełni szczęścia, ale nie są w stanie go sprecyzować. Współuczestniczę w poszukiwaniu sensu, pomagam zadbać o relacje rodzinne i partnerskie. Wspieram w kryzysach – małżeńskich, rodzicielskich, zawodowych. Pomagam odnaleźć zagubioną pewność siebie i wydobyć pełnię potencjału, analizując siły charakteru, które każdy z nas posiada. Uczę jak mierzyć się z hejtem w internecie, który może się pojawić gdy Twoja praca opiera się na obecności w sieci.

Kiedy warto się zgłosić?

  • Jeżeli nie jesteś do końca zadowolona/zadowolony z miejsca w którym się aktualnie znajdujesz w życiu
  • Gdy czujesz, że relacje w które jesteś zaangażowana/zaangażowany nie są dla Ciebie w pełni satysfakcjonujące
  • Jeżeli zastanawiasz się nad tym kim jesteś i czego chcesz od życia
  • Wtedy gdy chcesz popracować nad swoją samooceną
  • Gdy masz problem z hejtem w internecie

Jak wygląda sesja?

Umów się ze mną na wirtualne spotkanie. Wyślij w tej sprawie do mnie wiadomość. Gwarantuję Ci pełną anonimowość i profesjonalizm.

Bez wątpienia sesja online ma sens wtedy gdy jesteśmy w stanie widzieć siebie nawzajem, dlatego proponuję Ci wideokonferencję za pomocą:

  • Skype
  • Hangouts

Warunkiem umówienia sesji jest wcześniejsza płatność. Jako psycholog online nie przeprowadzam konsultacji przez e-mail ani czat – pocztą elektroniczną mogę jedynie przesłać materiały potrzebne do sesji.

Nie obawiaj się problemów technicznych – pomogę Ci ze wszystkim abyś mogła/mógł skorzystać w 100% na tym doświadczeniu.

Pierwsza sesja jest wyjątkowa pod tym względem, że ustalamy zasady jakie będą nas obowiązywać w całym procesie wspólnej pracy. Przedstawiasz mi wyzwanie z którym chcesz się zmierzyć, opisujesz czego ode mnie oczekujesz w tym temacie, a ja podaję Ci moją propozycję. Spisujemy kontakt, czyli wypracowane reguły na tym pierwszym spotkaniu, które będą naszą bazą do dalszego działania.

Czy terapia online jest skuteczna?

To zrozumiałe że możesz mieć wątpliwości na temat skuteczności takiej formy pomocy. Wymienię Ci kilka plusów takiego rozwiązania:

  • masz gwarancję pełnej anonimowości – nie spotkasz znajomego po drodze na sesję, nie spotkasz terapeuty w osiedlowym sklepie
  • możesz odbywać sesję z bezpiecznego i komfortowego dla Ciebie miejsca
  • skuteczność tej terapii jest taka sama jak terapii przeprowadzanej w standardowym gabinecie (przy zastosowaniu terapii poznawczo-behawioralnej). Zachęcam Cię do zapoznania się z badaniami na ten temat: skuteczność terapii poznawczo-behawioralnej przeprowadzanej online w leczeniu depresji.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych informacji na ten temat, to zawsze możesz do mnie napisać. Całkowicie niezobowiązująco.

Jakie metody wykorzystuję w swojej pracy?

Jako psycholog online w swojej pracy bazuję na metodach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej. Co to oznacza? Spodziewaj się pracy na swoich przekonaniach, przyglądaniu się temu co myślisz i czujesz w sytuacjach dla Ciebie trudnych, eksperymentów oraz ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

Relację jaką nawiązuję w trakcie sesji opieram na terapii skoncentrowanej na kliencie. Bazuje ona na autentyczności związku między terapeutą a klientem. Wierzę w to, że moim zadaniem jest wspieranie Ciebie w procesie samorealizacji. Pracując nad wspieraniem tendencji do samorealizacji, jestem w stanie pomóc Ci wypracować narzędzia i pozytywne nawyki, które umożliwią Ci samodzielne rozwiązywanie podobnych problemów w przyszłości.

Leczenie nie jest po prostu naprawianiem tego co zniszczone, to jest kształtowanie tego, co w nas najlepsze

Martin Seligman

Dlaczego koncentruję się na szczęściu?

Szczęście stanowi główne kryterium zdrowia psychicznego. Liczne badania dowiodły, że łączy się ono z namacalnymi korzyściami, takimi jak lepszy stan zdrowia psychicznego, niższy poziom psychopatologii, lepsze mechanizmy radzenia sobie, a nawet dłuższe życie. Z tego powodu postawiłam przed sobą cel poszerzania wiedzy na temat tego , w jaki sposób pomagać ludziom zwiększać ich poziom szczęścia, pozytywnego zdrowia psychicznego oraz osobistego rozwoju.

Człowiek szczęśliwy:

  • Wierzy, że jego działania są wartościowe dla społeczności, w której żyje
  • Ma zdolność radzenia sobie ze złożonym środowiskiem (to tzw. mistrzostwo środowiskowe)
  • Wierzy, że w kulturze jest pewien sens, porządek i przewidywalność oraz znaczenie (tzw. koherencja)
  • Przejawia autonomię – jest w pełni samodzielny i niezależny
  • Ma pozytywne relacje z innymi
  • Ma poczucie przynależności do społeczności oraz pewność otrzymywania wsparcia od niej wtedy gdy tego potrzebuje

Nasze wspólne zadnie polega na tym, abyś na końcu naszej wspólnej drogi była/był w stanie podpisać się pod każdym z powyższych stwierdzeń. To jak, wchodzisz to? 🙂 Porozmawiajmy 🙂